SWING SCHOOL_2039

ARTICLES

27ΙΟΥΝ 2018
# TITLE: SWING SCHOOL_2039
# STUDENTS: Πικραμένου Ουρανία, Ρουμελιώτη Μαρία
# SUPERVISOR: Δραγώνας Π.
# DATE: 2017
# COURSE: Διπλωματική Εργασία
# SCHOOL / DEPARTMENT: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών

Σημείο αναφοράς για την σχεδιαστική μας πρόταση αποτέλεσε η σειρά πινάκων Proun του El Lissitzky με πρωταγωνιστές τα βασικά γεωμετρικά στερεά, στην οποία ο καλλιτέχνης πραγματευόταν τις μορφολογικές σχέσεις μεταξύ τους, τις χωρικές ποιότητες που απορρέουν από το σύνολο αυτών των στερεών καθώς και την τρισδιάστατη απεικόνιση τους, σε μορφή collage, στον χώρο. Πιο συγκεκριμένα βασιστήκαμε στον πίνακα Proun 19D(1922) πάνω στον οποίο εργαστήκαμε για την εξέλιξη της πρότασής μας.

Πρώτο βήμα αποτέλεσε ο εντοπισμός των βασικών σχημάτων και χαράξεων. Στην συνέχεια μεταφράζοντας τον πίνακα καταλήξαμε στα διαγράμματα που απεικονίζουν τις βασικές αρχές της πρότασης μας. Οι δισδιάστατες γραμμές του πίνακα απέκτησαν και μια τρίτη διάσταση και μετατράπηκαν σε όγκους στον χώρο. Οι όγκοι αυτοί μοιάζουν να έχουν προέλθει από μια έκρηξη, όπου σαν αποτέλεσμα είχε την άναρχη τοποθέτηση τους στον χώρο. Κάποιοι από αυτούς έχουν εδραιωθεί στο έδαφος και κάποιοι μοιάζουν να αιωρούνται.

Τέλος όλη αυτή η άναρχη κατάσταση η οποία αποτέλεσε την μορφή και την ογκοπλασία του κτιρίου μας έπρεπε να τιθασευτεί με κάποιο πλαίσιο-στέγαστρο το οποίο προήλθε από βασικές χαράξεις του πίνακα, στεγάζοντας το μέρος του σχολείου που κρίναμε λειτουργικά κατάλληλο και αφήνοντας υπαίθριο το υπόλοιπο. Η τοποθέτηση στο κεντρικό μέρος του προαυλίου είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία 3 επιμέρους προαυλίων, του δημοτικού, του γυμνασίου και του κοινού προαυλίου των τριών σχολείων. Το σχολείο αποτελείται από κλειστούς και ανοιχτούς χώρους (open spaces) οι οποίοι είναι όλοι εκμεταλλεύσιμοι προς το διαφορετικό είδος μαθήματος(αμφιθέατρα, κλειστοί-ανοιχτοί χώροι συγκεντρώσεων-αίθουσες διδασκαλίας-εργαστήρια). Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι και αυτές διαφορετικά διαμορφωμένες ανάλογα με το αντικείμενο του μαθήματος (αίθουσα εικαστικών, λογοτεχνίας, περιβάλλοντος, επιστήμης, ατομική μάθηση). Τα χρώματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο καθώς σχετίζονται με τις διαφορετικές χρήσεις των εκάστοτε όγκων και την δημιουργία ενός αρχιτεκτονικού λεξιλογίου.