Samuel Beckett - The Lost ones: An Interpretation of Space


#τίτλος: Samuel Beckett - The Lost ones | An Interpretation of Space
#φοιτήτρια: Μαρία Νικολή

#επιβλέπουσα καθηγήτρια: Πολυξένη Μάντζου
#χρονολογία: 2014-2015
#μάθημα: Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Τόπος και Κατασκευή, Εργαστήριο Α'
#σχολή/τμήμα: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΔΠΘ

#τεύχος: link



Περίληψη

Ο εφιαλτικός κύλινδρος στον οποίο είναι εγκλωβισμένοι οι «χαμένοι» χαρακτήρες του Beckett περιγράφεται πλήρως από το συγγραφέα – δίνονται μέχρι και οι διαστάσεις και τα υλικά του. Ο κύλινδρος έχει ήδη σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από το συγγραφέα, όχι με εικόνες, αλλά με λέξεις. Τι νόημα θα είχε, λοιπόν, να τον αναπαραστήσω ξανά, απλώς με διαφορετικό μέσο; Η λύση στο πρόβλημα της διατύπωσης του χώρου βρέθηκε όχι στην αναπαράσταση αλλά στην ερμηνεία – μια διαφορετική ερμηνεία του χώρου για κάθε χαρακτήρα. Γι’ αυτό τα παραδοσιακά αρχιτεκτονικά μέσα της αναπαράστασης του χώρου (κάτοψη, τομή, τρισδιάστατο μοντέλο) απορρίφθηκαν, αφού με την αποστασιοποιημένη, καθολική εποπτεία που προσφέρουν, μετατρέπουν αυτόματα τον σχεδιαστή σε εξωτερικό παρατηρητή από μια θέση ανάλογη του Θεού, καθιστώντας τη διατύπωση μιας προσωπικής ερμηνείας αδύνατη. 


#title: Samuel Beckett - The Lost Ones | An Interpretation of Space
#student: Maria Nikoli

#supervisor: Polyxeni Mantzou
#date: 2014-2015
#course: Architectural Design
#school: University of Thrace / Faculty of Engineering / School of Architecture



Abstract

Beckett’s short story takes place in an imaginary abode, an enormous, nightmarish structure: a cylinder no one can escape. The cylinder is meticulously described by its creator in terms of dimensions, materials and the like. It is, in fact, described so accurately that a mere representation of it would be pointless. This is why the interpretation of space was so important in this project; one unique interpretation for every type of character in the cylinder, according to their physical and mental traits. Equally important was the choice of media. I rejected the use of traditional architectural sight-centered media (plans, sections, 3d models) because of their lack of subjective qualities. Media like these offer the watchful gaze of Panoptes or God Himself; the designer is automatically an outsider, a supervisor, and because of that he is unable to achieve any form of interpretation. 


Samuel Beckett - The Lost Ones | An Interpretation of Space from Maria Nikoli on Vimeo.




No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...