What’s next? A guide to architectural career - E. Fanou










Kαι μετά τι? Ένας οδηγός για νέους αρχιτέκτονες. Εβίτα Φανού

What’s next? A guide to an architectural career.
Και μετά τι? Ένας οδηγός για νέους αρχιτέκτονες.

Η στήλη “what’s next?” (Και μετά τι;) απευθύνεται στους φοιτητές και απόφοιτους αρχιτεκτονικών σχολών και γενικότερα νέων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των δημιουργικών επαγγελμάτων (αρχιτεκτονική, design, φωτογραφία, illustration, κ.α). Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε νέους αρχιτέκτονες και δημιουργούς, που εν μέσω κρίσης και παρά τις δυσκολίες, αποφάσισαν να «ακολουθήσουν το όνειρό τους» και κατάφεραν να επιτύχουν ο καθένας στον τομέα του. Πρόκειται για μια σειρά μικρών συνεντεύξεων-αφιερωμάτων σε ανθρώπους που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα, μας εμπνέουν, τους θαυμάζουμε και μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον του χώρου.


“What's Next?” is a thread adressing students and young professionals of creative orientation, such as architects, designers, photographers, illustrators etc. It aims to host interviews of young architecs and creators that, despite of the difficulties imposed by the crisis, managed to pursue their dreams with success. “What's next?” will present a series of short panoramas about people taking their first inspiring steps, making us feel optimistic about what is yet to come. 



Η Εβίτα Φανού είναι αρχιτέκτονας με έδρα τη Νέα Υόρκη. Αποφοίτησε από το Α.Π.Θ. κι έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών MSc από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης. Έχει συμμετάσχει και βραβευθεί σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και εκθέσεις, και έχει συν-ιδρύσει το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων στη Νέα Υόρκη [GIANY]. Κύριο ερευνητικό της αντικείμενο είναι ο τρόπος που η αρχιτεκτονική αποστασιοποιείται από το συγκεκριμένο πρόγραμμα και τόπο και προσανατολίζεται περισσότερο στη διάδραση με τον ανθρώπο. Αυτή την περίοδο δουλεύει στους RAFT Architects, κυρίως σε δημόσια κτίρια εκπαίδευσης στη Νέα Υόρκη.

Evita Fanou is a New York-based architect. She holds a MSc from Columbia University after graduating from the AUTH in Greece. She has participated in several architectural competitions and exhibitions and she is the co-founder of the Greek Institute of Architects in NY [GIANY]. Evita specializes on the way performative architecture has distanced itself from content and context and focuses on human experience. She is currently working as an Architectural Designer for RAFT Architects, specializing in educational public projects in New York.



#1  Πες μας λίγα λόγια για το αρχιτεκτονικό σου υπόβαθρο;

Αποφοίτησα από την αρχιτεκτονική σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 2009 και για τα επόμενα δύο χρόνια δούλευα στην Αθήνα αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς ευρωπαϊκού και διεθνούς επιπέδου. Θεώρησα ότι αυτή η εμπειρία θα ήταν καλή σαν μία συνέχεια των σπουδών μου και ότι επίσης θα βοηθούσε στη δημιουργία ενός καλού βιογραφικού για αιτήσεις μεταπτυχιακών σπουδών. Τρεις από αυτούς τους διαγωνισμούς ήταν στην Κύπρο και δύο στην Αθήνα.
Σε έναν από τους διαγωνισμούς στη Κύπρο, η ομάδα μου (με Δ.Χατζόπουλος, Β.Ιερείδης, Α.Μιχαήλ, Ε.Μητάκου, Α.Ραιση και Α.Ζώμα) τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο για το αλιευτικό καταφύγιο και περιβαντολογικό πάρκο στην περιοχή του ποταμού στο Λιοπέτρι, και τώρα τρία χρόνια αργότερα άρχισε η μελέτη εφαρμογής με σκοπό να αρχίσει η κατασκευή. Στους άλλους δύο διαγωνισμούς στη Κύπρο, ένα Πάρκο στα Λατσιά και την ανάπλαση του συγκροτήματος της Γερμανίνας, οι λύσεις προκρίθηκαν και βραβεύτηκαν με επαίνους. Παράλληλα συμμετείχα σε διαγωνισμούς που οργάνωσε η Εννοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ) και οι ομάδες μου τιμήθηκαν με εύθυμες μνείες. Ο πρώτος ήταν ο διαγωνισμός ανάπλασης της Πλατείας Θεa really tried to achieve is λευάτρου (με Μ.Φύτου) και ο δεύτερος ο ΑΘΗΝΑΧ4 (με Χ.Χόντο, Μ.Φύτου, Ε.Γιακουμάκη, Α.Σταθοπούλου, Α.Καψιμάλης, Κ.Στοφόρος).
Αργότερα αποφάσισα να κάνω αίτηση στο πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, όπου το θεωρητικό μου υπόβαθρο και η συνθετική γραφή εμπλουτίστηκαν ενώ δούλευα με αρχιτέκτονες όπως ο Bernard Tschumi, ο Mark Wigley,  ο Kersten Geers, ο Francois Roche και ο Juan Herreros.  Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου μελέτησα περιοχές στη πόλη του Ρίο ντε Ζανέιρο που είναι απομονωμένες για πολιτικούς, κοινωνικούς και φυσικούς λόγους και πώς αυτό δημιουργεί αρχιπέλαγο μη συνδεσιμότητας μέσα στη πόλη. Προσπάθησα κυρίως, μέσω της συνεργασίας μου με τους συγκεκριμένους καθηγητές, να εστιάσω στην αρχιτεκτονική αναπαράσταση ώς ένα τρόπο σύνθεσης και κατανόησης του σχεδιασμού. 

Describe your architectural background with a few words.

I graduated from the Architecture School of Aristoteleio University of Thessaloniki on 2009 and right after that I worked for two years in Athens, mostly on open architectural competitions. This was a great experience and a way to create a strong portfolio for my Graduate School applications. Three of the competitions were in Cyprus and two of them in Athens.
In one of them, my team (with D.Chatzopoulos, V.Ieridis, A.Michael, E.Mitakou, A.Raisi, A.Zomas) was awarded the first prize for a fishing harbor and educational park proposal in Liopetri, which now three years later is starting to get built. The other two, a park in Latsia and the renovation of the Germanina complex, were shortlisted and awarded Honorable mentions.  Back then I was also participating in competitions organized by the Unification of Archaeological Spaces in Athens, where my teams were awarded two First Honorable Mentions, first at the Theater Square Design Competition (with M.Fytou) and ATHENSX4 (with C.Hondos, M.Fytou, E.Giakoumaki, A.Stathopoulou, A.Kapsimalis, K.Stoforos).
On 2011 I arrived in New York to start my graduate degree. At Columbia University my theoretical background and design skills were enriched while working with educators like Bernard Tschumi, Mark Wigley, Kersten Geers, Francois Roche and Juan Herreros. During my studies at Columbia University I focused on the way parts of the city are isolated for political, social or natural reasons and how this creates archipelagos of disconnection within the city. By collaborating with these professors, I started using representation as a way to describe and understand a project.

 Entrance View Liopetri Competition with Chatzopoulos Mitakou Ieridis Michael Raisi Zomas

 Masterplan Liopetri Competition First Prize with Chatzopoulos Mitakou Iereidis Michael Raisi Zomas

 Plan Liopetri Competition First Prize with Chatzopoulos Mitakou Iereidis Michael Raisi Zomas

Germanina Competition with Chatzopoulos, Mitakou

Latsia Competition with Chatzopoulos, Mitakou, Iliopoulou

Theater Square with M. Fytou

#2  Ποιό ήταν το επόμενο βήμα μετά το πτυχίο και πώς κατέληξες στη συγκεκριμένη επιλογή; Πες μας λίγα λόγια γι’ αυτό.

Αφού αποφοίτησα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, ήξερα ότι ήθελα να συνεχίσω για μεταπτυχιακές σπουδές στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό, αλλά δεν ήμουν σίγουρη ποιό πρόγραμμα θα μου ταίριαζε περισσότερο. Μετά από πολύ έρευνα, αποφάσισα ότι θα κάνω αιτήσεις σε πανεπιστήμια που έχουν σαν βάση τη Νέα Υόρκη. Ήθελα να έρθω στην Νέα Υόρκη γιατί πιστεύω ότι ένας αρχιτέκτονας, και ειδικά τα χρόνια της εκπαίδευσής του, πρέπει να είναι συνδεδεμένος με τη πόλη. Αυτό που με κέρδισε στη Νέα Υόρκη περισσότερο από όλα είναι ότι είναι μία πόλη όπου το να είσαι διαφορετικός είναι πλεονέκτημα και ότι όλοι είναι με τον ένα η τον άλλο τρόπο διαφορετικοί και ζούν μαζί. Επιπλέον, η Νέα Υόρκη αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση αστικότητας, η πυκνότητα της προέκυψε εκτός από οικονομικούς λόγους και από τη γεωμορφολογία της πόλης. Το Μανχάτταν είναι ένα νήσί με γεωγραφικά όρια που μπορεί να επεκταθεί μόνο κατακόρυφα, γεγονός που δημιουργεί ένα ξεχωριστό αστικό τοπίο που ανέκαθεν με ενθουσίαζε.
Το πανεπιστήμιο ήταν μία επιλογή σε σχέση με την πόλη, το γενονός ότι οι καθηγητές που διδάσκουν είναι αρχιτέκτονες που δουλεύουν και ζούν εδώ αλλά και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο και ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι τόσο ανοιχτό που μπορεί κάποιος να δημιουργήσει το μεταπτυχιακό του όπως το θέλει. Επιπρόσθετα, τα STUDIO X, τα ερευνητικά εργαστήρια, οι καθηγητές αλλά και οι φοιτητές δημιουργούν ένα παγκόσμιο δίκτυο που ανταποκρίνεται στην ιδέα που έχω για το επάγγελμα του αρχιτέκτονα της γενιάς μας, τον αρχιτέκτονα - πολίτη του κόσμου.

After your graduation, how did you make up your mind on your next step it? What was it about?

After graduating from the Aristotle University of Thessaloniki, I was sure I wanted to pursue a Master Degree in Architectural Design but I was unsure of the program that would suit me best. After lots of research I decided that I would apply for a postgraduate masters degree in a university based in New York. I wanted to come to New York because I believe that an architect has to always be connected to the city. Architectural education is not limited in the walls of an institution but is evolving everyday in the city and society. What excited me about New York City is the fact that being different is actually an advantage, and that everyone is different in his or her own way but everyone lives together. Furthermore, New York has a special urbanity; its density was formed from economic and geographic reasons. Manhattan is an island with natural limits, so the city can only grow vertically which creates an extraordinary urban fabric that always fascinates me.
Columbia University was a choice I made, first in relation to the city but also for the great professors who either live in the city or visit from all over the world and for the very flexible curriculum that helped me to customize my Master Program in the direction I wanted. Studio X, research laboratories, professors and students create a worldwide network of the University, that reflects on my opinion on the architect of our generation, the architect-citizen of the world.



 terraAIRforma 2 with Nathan Hoofnagle

 terraAIRforma 2 with Nathan Hoofnagle


#3  Τι δυσκολίες αντιμετώπισες και τι ευκαιρίες είχες βάσει αυτών των επιλογών σου;

Κάθε ταξίδι και αλλαγή περιβάλλοντος είναι μία πρόκληση. Υπάρχουν δυσκολίες σε κάθε βήμα, και οι ευκαιρίες έρχονται μαζί τους. Το πιο ενδιαφέρον είναι όταν οι δυσκολίες είναι μερικές φορές και οι ευκαιρίες. Το να είσαι διαφορετικός στη Νέα Υόρκη για παράδειγμα έρχεται με πολλές δυσκολίες οι οποίες μπορεί εύκολα να γίνουν ευκαιρίες. Ερχόμενη από ένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο σε ένα Αμερικάνικο, ήταν μόνο μία προετοιμασία για τις δυσκολίες που θα έβρισκα αργότερα στον επαγγελματικό χώρο. Ανταγωνισμός, ταχύτητα στο σχεδιασμό, γλώσσα, εξοικείωση με τους υπολογιστές αλλά και αυστηρές παραδόσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι μόνο μερικά από αυτά. Το να είσαι διαφορετικός όμως σου δίνει αρκετές ευκαιρίες.
Οι Ευρωπαίοι φοιτητές έχουν δυνάμεις που κανείς ανακαλύπτει μόνο σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, και για εμένα η πιο σημαντική ήταν η δυνατή σχέση που είχα καλλιεργήσει στην Ελλάδα με την Ιστορία. Οι Ευρωπαίοι αρχιτέκτονες μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον εμπλουτισμένο με ιστορία και σε πόλεις με πλούσιο ιστορικό υπόβαθρο. Επίσης σπουδάζουν ιστορία στις αρχιτεκτονικές σχολές στον ίδιο βαθμό που σπουδάζουν σχεδιασμό και τη χρησιμοποιούν κάθε φορά που συνθέτουν. Αυτό δεν είναι καθόλου προφανές στην Αμερική που η εκπαίδευση στηρίζεται στην καινοτομία παρά στην ιστορία. Η γνώση που κατέχουμε εμείς σε σχέση με το τι έχει γίνει στο παρελθόν είναι μία δύναμη που προσωπικά χρησιμοποιώ για να παρακάμπτω κάποιες αδυναμίες μου, όπως παραδείγματος χάριν ο παραμετρικός σχεδιασμός με τον οποίο οι Αμερικάνοι φοιτητές είναι περισσότερο εξοικειωμένοι. 

What were the difficulties you encountered and the opportunities that came along with your choices?

Any trip or change of environment is a challenge. There are difficulties in every step and opportunities come along with them. The most interesting thing is when difficulties become opportunities. Coming from a Greek university, there were a lot of difficulties in adjusting to the time schedule, pressure and competition of an American academic environment, which is only the preparation for what happens later in an architectural office. Being different though gives you tons of opportunities.
European architects have strengths that I discovered inside this context, and for me the most helpful one is the connection of European architects with history. We grew up in a historic context and cities historically charged. We studied it in our architecture schools, and we made it part of our design. For a European architect design derives from the historic context and the main concept starts as a process of an already visited idea. This is not obvious at all in America where design starts with innovation. I found that knowledge of architectural history helped me to compensate for my difficulties with, for example, parametric software that American architects are more familiar with.


big box_architecture without content and context

big box _architecture without content and context


#4  Με τι ασχολείσαι σήμερα και πώς θεωρείς πως συνδέεται με την ως τώρα πορεία σου; Πόσο ικανοποιημένος είσαι από αυτό και πόσο κοντά πλησιάζει σε αυτό που φανταζόσουν ως αρχιτεκτονικό έργο;

Αυτή τη περίοδο δουλεύω με τους RAFT Architects, ένα νέο διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο με βάση τη Νέα Υόρκη, υπό την επίβλεψη του Anthony Fieldman. Μόλις τελειώσαμε το σχεδιασμό ενός δημόσιου δημοτικού σχολείου στη περιοχή του Queens, ένα πολύ απαιτητικό κτίριο που θα αρχίσει να κατασκευάζεται αυτό τον Ιούλιο, και τώρα σχεδιάζουμε δύο ξενοδοχεία, ένα στο Brooklyn και ένα στη Jeddah. Το γραφείο έχει πολλές βραβευμένες συμμετοχές σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς σε όλο το κόσμο.
Παράλληλα, με πέντε συναδέλφους συστήσαμε το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων στη Νέα Υόρκη, [η επιτροπή πρωτοβουλίας του GIANY αποτελείται από τους Κωσταντίνο Μπούρα, Ηλέκτρα Κοντορούπη, Φωτεινό Σούλο, Δήμητρα Τσαχρέλια, Ιωάννη Οικονόμου και εμένα] μία πρωτοβουλία που μετράει περίπου δύο χρόνια, φιλοδοξεί να ενώσει τους Έλληνες Αρχιτέκτονες που ζούν και εργάζονται στη Νέα Υόρκη και σήμερα μετράει πάνω από 80 μέλη. Το ενδιαφέρον του ιστιτούτου επικεντρώνεται στο να ενδυναμώσει τη φωνή των Ελλήνων Αρχιτεκτόνων της Νέας Υόρκης μέσω εκθέσεων, διαλέξεων και συζητήσεων. Μόλις τελείωσε η έκθεση GRE>NYC στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, και η διάλεξη του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Ηλία Ζέγγελη, και σύντομα θα συμμετέχουμε σε μία συζήτηση στο πανεπιστήμιο Harvard GSD, για την ιδέα της συλλογικής πρωτοβουλίας του GIANY, ως προσκεκλημένοι του GreeceGSD.
Πιστεύω ότι η αρχιτεκτονική πρακτική βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο σχεδιασμό, την επιμέλεια εκθέσεων, τη συλλογή εμπειριών, τη γραφή, τα ταξίδια και οτιδήποτε συνδέει τους αρχιτέκτονες με τον κόσμο. Θεωρώ ότι αυτή τη διαδικασία δημιουργικότητας σχετίζεται άμεσα με το αρχιτεκτονικό έργο. Οι RAFT και το GIANY είναι ο προσωπικός μου τρόπος να μένω στο κατώφλι του καινοτόμου σχεδιασμού, ενώ την ίδια στιγμή να διατηρώ τη σχέση μου με την αρχιτεκτονική κοινότητα και το κοινό. Με την επιμέλεια εκθέσεων, την οργάνωση εργαστηρίων και το συντονισμό μίας κοινότητας πιστεύω ότι διατηρώ μία σύνδεση με τη δική μου γενιά των αρχιτεκτόνων.

Εφόσον το GIANY είναι μία συλλογική προσπάθεια, η εικόνα θα ήταν πιό πλήρης άν ακουστούν σχόλια από όλα τα ιδρυτικά μέλη της νεοσύστατης πρωτοβουλίας. (Κωσταντίνο Μπούρα, Ηλέκτρα Κοντορούπη, Φωτεινό Σούλο, Ιωάννη Οικονόμου, Δήμητρα Τσαχρέλια)

ΚΜ: “Η ιδεα για τη δημιουργια του GIANY γεννηθηκε το 2013 απο την αναγκη δημιουργιας ενος φορεα που μεσω των δρασεων του να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ελληνική αρχιτεκτονική κοινότητα της Νεας Υορκης, ως πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών και ως φορέας υποστήριξης και προβολής του έργου των Ελλήνων αρχιτεκτόνων” Ο Κωνσταντίνος Μπούρας είναι απόφοιτος της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (2008) και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Αρχιτεκτονικής στον Αστικό Σχεδιασμό από την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ (2011). Έχει εργαστεί σε αρχιτεκτονικά γραφεία στην Αθήνα, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη, όπου και δραστηριοποιείται τώρα, στο γραφείο Leroy Street Studio.
EK: "Το GIANY εκφράζει μία νέα γενιά Ελλήνων αρχιτεκτόνων που είναι και αισθάνονται πολίτες του κόσμου. Κουβαλούν πάντα την ελληνική ταυτότητα μέσα τους, αλλά μπορούν να ζουν και να δημιουργούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου." Η Ηλέκτρα Κοντορούπη κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης (2012), αφού πρώτα αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (2011). 'Εχει εργαστεί σε αρχιτεκτονικά έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας κι έχει εμπειρία στο σχεδιασμό εκθέσεων έργων τέχνης και εκθεσιακών χώρων (γκαλερί).
ΦΣ: "Το GIANY είναι μία πολλά υποσχόμενη πρωτοβουλία και έχει ήδη αποκτήσει πολύ θετική αντιμετώπιση από τον αρχιτεκτονικό κόσμο της Νέας Υόρκης. Πιστεύω ότι μπορεί να δράσει ως μία πλατφόρμα για έναν διάλογο διαρκείας μεταξύ Αρχιτεκτόνων - Ελλήνων ή μή." Ο Φωτεινός αποφοίτησε από το Πανεπτιστήμιο Πατρών και το 2010 πήρε το Master σε προηγμένες τεχνολογίες από το Πανεπιστήμιο του Κολούμπια, της Νέας Υόρκης. Τώρα εργάζεται ως συνεργάτης στους SHoP Architects με εξιδίκευση στίς προσόψεις. 
OI:  "Για μένα η πιο σημαντική πτυχή της προσπάθειας του GIANY είναι η ανάδειξη μιας ακόμη ευκαιρίας για να συναντιόμαστε όχι μόνο μεταξύ μας, αλλά και με τον κόσμο που θέλει να γνωρίσει την ελληνική αρχιτεκτονική. Εάν πράγματι η αρχιτεκτονική, πέρα από μια εργασία γεμάτη προκλήσεις, δύναται να αποτελέσει και την αφορμή ευχάριστων συναντήσεων, τόσο το καλύτερο."  Ο Ιωάννης Οικονόμου είναι απόφοιτος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στον τομέα της Πολεοδομίας και Χωροταξίας. Έχει ιδρύσει το βραβευμένο σε 6 διεθνείς διαγωνισμούς, γραφείο oiio architecture studio με βάση τη Νέα Υορκη και την Αθήνα.
ΔΤ: "Το GIANY φιλοδοξει με τις δράσεις του να δημιουργησει ενα κοινο "τοπο" για τους ελληνες αρχιτεκτονες της Νεας Υορκης ως ένα πεδίο διαδρασης και πολιτισμου." Η Δήμητρα Τσαχρέλια kατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης (2008), αφού πρώτα αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Πάτρας (2007). Δουλεύει ως Αρχιτέκτονας στο διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Steven Holl Architects. 

What is your current occupation and in what way is it an asset to your professional life? Is it close to what you imagined architectural practice to be?

Today I am working with RAFT Architects, an emerging, international architecture practice based in New York City, led by Anthony Fieldman. We just finished designing a new public primary school in Queens; a very demanding project that will start getting build this July and our next projects are two hotels, one in Brooklyn and one in Jeddah. The studio has a strong educational and hospitality portfolio and many awarded participations in architectural competitions worldwide.
At the same time, with five colleagues we founded The Greek Institute of Architects in New York [the GIANY organizing committee consists of architects Constantine Bouras, Electra Kontoroupi, Foteinos Soulos, Dimitra Tsachrelia, Ioannis Oikonomou and myself], an almost two year old initiative that aspires to bring together Greek architects who live and practice in New York and that currently numbers more than 80 members. We are very interested in empowering the voice of Greek architects in New York through exhibitions, lectures and discussions. We just organized the GRE>NYC exhibition at the Consulate General of Greece in New York and a lecture by Elia Zenghelis, and we are invited by GreeceGSD to a round table discussion at Harvard GSD in the near future to talk about the Institute and its idea as a collective initiative.
I believe architectural practice to be something in between design, curating, collecting experiences, sharing knowledge, writing, traveling and everything that connects architects with the world. This process of creating thinking and acting is what I understand architecture to be.  RAFT and GIANY are my ways of being in the front lane of innovative design but at the same time stay close to the architectural community and the public, and work at the edge of the profession. By curating, organizing workshops and coordinating lectures I strongly feel that I keep myself connected with my generation of architects.

Since GIANY is a collaborative effort the picture would be more complete with some comments from all Founding members (Constantine Bouras, Electra Kontoroupi, Foteinos Soulos, Ioannis Oikonomou, Dimitra Tsachrelia):

CB: “The idea for the creation of GIANY emerged in 2013, based on the need for an association that would play a central role within the Greek architectural community in New York, as a platform for sharing architectural ideas and advocating for the work of Greek architects”. Constantine Bouras studied Architecture at the National Technical University of Athens (2008) and received a Master of Architecture in Urban Design from the Harvard Graduate School of Design (2011). He has worked in architectural firms in Athens, Milan and New York and is currently a project architect at Leroy Street Studio.

EK: "GIANY refers to a young generation of Greek architects that identify themselves as citizens of the world. They always bear their Greek identity but at the same time they can live and design/create anywhere in the world". Electra Kontoroupi holds a Masters in Advanced Architectural Design from Columbia University (2012) after having previously completed her Architectural Diploma at the National Technical University of Athens (2011). She focuses on the design of art fairs, art exhibitions and galleries. She currently works at studioMDA | New York.

FS: "The initiative of GIANY is promising and highly accepted across the New York Architects and I believe that it can work as a platform for an ongoing discussion among Architects - Greeks or not". Foteinos graduated from University of Patras where he did his undergrad and from University of Columbia University of New York in 2010 with a Master degree in advanced architectural design. He currently works at SHoP Architects as Associate specialized in facade design. 
IO: "In my view, the most important aspect of GIANY is the emergence of yet another opportunity to meet, not only with each other, but also with people that want to acquaint themselves with Greek architecture. Architecture is a work full of challenges; if it could also become a cause of pleasant meetings, so much the better." Ioannis Oikonomou is an architect urbanist who studied at the Polytechnic School of Aristotle University of Thessaloniki and the National Technical University in Athens. He has established the award winning oiio Architecture Studio, based in Athens and New York, which has received six international design competition prizes.

DT: “Through its actions, GIANY aspires to create a common “space” for the Greek architects of New York as a field of interaction and culture”. Dimitra Tsachrelia received her Ms.AAD from Columbia University in 2008, where she was awarded the Honor Award for Excellence in Design after receiving her Diploma in Architecture from the Patras University School of Architecture in Greece in 2007. She is an Associate Architect at Steven Holl Architects. 


GIANY organizing committee Bouras Kontoroupi Fanou Soulos Oikonomou Tsachrelia


#5  Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ακολουθήσει τα βήματά σου;

Προσπαθώ ακόμη να ανακαλύψω τα επόμενα βήματά μου, οπότε δεν είμαι σίγουρη ότι μπορώ να συμβουλέψω κάποιον. Το μόνο που θα πρότεινα σε οποιονδήποτε αρχιτέκτονα είναι να δημιουργεί και να αναπτύσσεται μέσα από συνεργασίες και ομάδες. Πιστεύω ότι το επάγγελμα του αρχιτέκτονα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον άνθρωπο, την πόλη και την κοινωνία, και ότι απαιτεί διάλογο, συζήτηση και επιχειρήματα από πολλούς ανθρώπους που δεν είναι πάντα αρχιτέκτονες αλλά που όλοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν κοινούς σκοπούς σε σχέση με το περιβάλλον στο οποίο ζούμε. Ενώ είχα καταπληκτικούς καθηγητές που με ενέπνεαν και κρατούσαν σε συνεχή εγρήγορση τη σκέψη μου, μπορώ να πω ότι έμαθα και μαθαίνω ακόμη περισσότερα από τους συμφοιτητές μου στο μεταπτυχιακό με τους οποίους συνεργάστηκα, και τους συναδέλφους μου τώρα.  Οπότε και η συμβουλή μου θα ήταν να επενδύσουν και να αφοσιωθούν σε ομάδες. Η  δική μας γενιά αρχιτεκτόνων θα εστιάσει περισσότερο στη συλλογικότητα και τα κοινά από ότι οι προηγούμενες.

What piece of advice would you give to someone that would like to follow your steps?

Although I don’t feel ready to advice anyone, I would suggest to everyone to form collaborations, and work in teams. I believe that architect’s profession is connected with the human studies, the city and the society, and that it requires dialogue, debate and arguments from people of many different disciplines that work for the same goal. Although I had amazing professors that inspired me, I can say that every colleague and coworker that I have ever collaborated with has equally inspired me. So I would advice anyone to keep growing inside teams. I believe that our generation of architects will be focused more on collecting and sharing than the previous ones.


Archipelago Rio de Janeiro

Tower typology research

 archipelago of connectivity_ detail 1

  archipelago of connectivity_ detail 2

  archipelago of connectivity_ detail 3



Η Εβίτα Φανού πρόσφατα διοργάνωσε το workshop “Intelligent Users, Intelligent Cities”, στο συμπόσιο Smart Cities, κατα τη διάρκεια του 9ου Διεθνές Συνεδρίου για τα “Intelligent environments” στην Αθήνα και έχει προσκληθεί ως ομιλιτής και κριτής στην Cooper Union, το Columbia University και το Pratt Institute, ενώ είναι τακτικός ομιλητής σε εκδηλώσεις, συμπόσια και συνέδρια σχετικά με το θέμα της κριτικής σχεδιασμού και της αρχιτεκτονικής. Το αρχιτεκτονικό της έργο έχει παρουσιαστεί σε μια σειρά από διεθνή περιοδικά όπως arch-daily, Domus, Architectural Review, The Draftery κλπ, και σε εκθέσεις αρχιτεκτονικής στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, στη Νέα Υόρκη, στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στη Βαρκελώνη, στη Λευκωσία και στη Βοστώνη.

Evita Fanou recently organized the “Intelligent Users, Intelligent Cities” workshop, at the Smart Cities symposium, during the 9th International Conference on Intelligent environments in Athens and has been invited to sit on a number of juries and reviews at Cooper Union, Columbia University and Pratt Institute is a regular speaker at events, symposia and conferences on the topic of contemporary critical design and architecture. Evita’s work has been featured in a number of international magazines such as arch-daily, Domus, Architectural Review, The Draftery etc, and her work has been exhibited in architectural exhibitions in Thessaloniki, Athens, New York, Rio de Janeiro, Barcelona, Nicosia and Boston.

Links to projects:


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...