Towards a social school











#θέμα: Προς ένα κοινωνικό σχολείο
#φοιτητές: Γεώργιος Κοκκόρης
#επιβλέποντες: A.Πάνος ,Β. Κανελλόπουλος
#χρονολογία: 17/12/2013
#μάθημα: Διπλωματική εργασία
#σχολή/τμήμα: Αθηναϊκός Καλλιτεχνικός - Τεχνολογικός Όμιλος

Ο Πειραιάς είναι μια πόλη στην πρώτη γραμμή της φτώχειας και της ανεργίας. Είναι μια πόλη που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από περιβαλλοντική και πολιτιστική υποβάθμιση. Πρόσφατες στατιστικές έδειξαν ότι έχει μερικές από τις φτωχότερες γειτονιές της Ελλάδα. Ο τομέας της εκπαίδευσης είναι ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα προβλήματα .Στην αντίπερα όχθη όμως ο Πειραιάς διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα κοινωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα με δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής κουζίνας και προγραμμάτων κοινωνικής μάθησης.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το αυξανόμενο πρόβλημα στην περιοχή, το πρόγραμμα προτείνει την δημιουργία ενός κοινωνικού σχολείου μικρής κλίμακας που αποτελείται 4 τάξεις ανοικτού τύπου. Αυτές η μονάδες μπορούν να λειτουργήσουν από εθελοντικές ομάδες σπουδαστών με σκοπό να διεξάγουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. O κύριος στόχος αυτής της πολιτικής είναι να διασφαλιστεί ότι η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προσβάσιμη σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας.

Χωρικά, το έργο επιλύεται μέσα από 4 ξεχωριστούς όγκους που λειτουργούν ως σταθμοί μάθησης μέσα σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο. Αυτές οι 4 αίθουσες χωρίζουν το σημείο παρέμβασης σε δύο κύριους τομείς που διαπραγματεύονται τη σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και κοινωνίας. Η δίοδος μέσω γεφυρών πάνω από το στοιχείο του νερού συνδέει το χώρο του σχολείου με ένα δημόσιο πάρκο με αποτέλεσμα να ενισχύεται η σύνδεση μεταξύ φυσικού και τεχνητού, αλλά επίσης δικαιώνει και τον αρχικό στόχο του κτιρίου Ζαχαρίου ως ένας χώρος κοινωνικής διασύνδεσης.

 

#title: Towards a social school
#student:  George Kokkoris
#year: 17/12/13
#course: Bachelor Thesis
#school: Athenian Artistic - Technology Group
#supervisors: A.Panos , V. Kanellopoulos

Piraeus is a city at the forefront of poverty and unemployment, a city suffering from environmental and cultural degradation. Recent Statistics showed that it has some of the poorest neighborhoods of Greece. The field of education is one of the most growing problems with schools and universities that are threatened with closure, bringing a padlock in a total of 16 segments of education. On the opposite site Piraeus has one of the largest social service networks in Greece, with activities including social kitchen and social learning programs.

In order to address this growing problem in the region the project proposes the creation of a small scale school consisting of four open type classrooms .This complex can be operated by voluntary student groups with the purpose of educational activities to vulnerable social groups .The main objective of this policy is to ensure that primary and secondary education is accessible to all people.

Spatially, the project is resolved through 4 separated volumes that act as learning hubs inside a larger network. These 4 classrooms divide the plan in two main areas which negotiate the significance between education and society. The passage through bridges above the element of water connects the school area with a public park and stresses the connection between natural and artificial but also strengthens the initial aim of the project as a social interconnection attempt.




 














No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...